Första trevande försöken...

Ja nu ska man ju lära känna kameran också säger de som vet. Och det äger ju sin riktighet. Det finns inga program i världen som kan rädda ett dåligt taget kort så om du, liksom jag, är en amatörfotograf med en ny kamera: Ta massor med bilder. Jag knäppte ett par hundra bilder på några timmar. Testade vinklar, ljussättningar, inställningar med mera. Vad jag fick kvar i efterredigeringen var ett 20-tal riktigt bra bilder, som inte behövde så mycket redigering. Lite justeringar på kontrast, färg, hudtoner (där människor var med) med mera.

 

Det var festival när vi var ute och jag lyckades få dessa bilder. Tyvärr så blåste det ganska rejält så vi valde att lämna orten och bege oss ut på en liten "minisemester" för att kolla de lokala sevärdheterna.

Tog många mer bilder, men då med människor med i bilderna. Då jag inte har bett dem om tillåtelse att lägga ut bilderna på bloggen håller jag mig restriktiv till detta.

Ja detta var mina första trevande försök till lite bilder. Mer kommer så snart jag har redigerat klart dem. :)





Kommentarer




Kommentera inlägget här:


Kom ihåg mig?


URL/Bloggadress:



 
2015, Bilder, design och text är skyddade av upphovsrätten. Daniel Karlsson Foto